lørdag 20. oktober 2012

Wherever I Lay My Hat

... IS MY HOME: Per Thomas Nygaard og Ole Kristian Thomassen la listen for hvilken fin totalopplevelse dette utstillingssamarbeidet skulle bli. Med sin egen vri på Dylan, Vreeswijk og Aasen sørget de og andre fine folk for gåsehud og latter til champagnen! FOTO: ANE BEATE SKAU

Denne litt mørke høstuken ble avsluttet med en god nyhet; utstillingen «Home Is Where The Art Is» har satt rekord som Hamar Kunstforenings best besøkte. Det er noe å være fornøyd med! Vet ikke om mine medutstillere feirer i dag, men jeg har da unnet meg en liten flaske økologisk dansk eplecider ;)
    Og kanskje fordi det er høsten, så mimrer man litt. Over året som er i ferd med å runde over i det siste kvartalet. Over tiden som har gått. Det er jo en ganske beskjeden seier å fylle Hamar Kunstforening sammen med side kollegaer. Så skrittet er ikke så langt fra den gangen i 8-årsalderen da jeg leverte min første tegning til juryering. I Oppland Arbeiderblads tegnekonkurranse. Og ble refusert. Siden har det blitt noen flere refusjoner, men også noen tomler opp. Så kanskje skulle man ha vist seg frem i media og bydd mer på seg selv. Vært mer popstjerne og fått puffet håret og leid stylist. Eller kanskje ikke. Denne beskjedne seieren kjennes helt riktig for meg. Litt skryt og litt jubel har det blitt. Akkurat nok høy i hatten; jeg har fått så hatten fedoraen passer.